Homeopátia

Homeopátia - Dr. Kardos AnitaA homeopátia lényege a természetes anyagokból készített homeopátiás gyógyszerekkel való szelíd kezelés, mellyel a szervezet öngyógyító mechanizmusait serkentjük. Szépsége, szelídsége és jó hatása abban rejlik, hogy az embert holisztikusan szemléli, vagyis nem csak egy-egy betegség tüneteit kezeli, hanem komplex módon, a testi-lelki történések ok-okozati viszonyát tudja egyensúlyba hozni.

Mellékhatása nincs, mivel higított gyógyszerekről van szó, ezért bárki szedheti – születéstől kezdve az idős korig. Nem kémiai, hanem fizikai törvények alapján működik. A végtelenül kis mennyiségű hatóanyagot tartalmazó gyógyszer a beteg emberek azon tüneteit gyógyítja, melyeket egészséges embereken kivált. Ma, az informatika, a mobiltelefonok és az internet világában nem lehet azt mondani, hogy csak kémiai, vegyi anyagon alapuló hatások működnek, hanem fizikai szinten, nem molekuláris információáramlás is létezik! A homeopátia a XXI. század információs orvoslása. Elterjedtsége, terjedése, a több mint 200 éve történő működése, a számos gyógyult beteg is a hatásosságát bizonyítják. Olyan helyzetekben, olyan problémákban is segítséget tud nyújtani, ahol a hagyományos gyógyászat már nem hoz eredményt, vagy számos, mellékhatással járó gyógyszer szedése mellett tudja csak fenntartani a beteg viszonylag elfogadható állapotát.

A jól kiválasztott tüneti szerek az aktuális panaszokat gyorsan csillapítják. Azonban visszatérő problémák esetén, ha a betegség krónikussá válik, akkor már szükséges alkati szer szedése is, amely mélyrehatóan gyógyít, stabilizálja az immunrendszert. Megelőzésre is alkalmas, hiszen csökkenti az érintettek betegséghajlamait.

Alkati szer meghatározása során a következő kérdésekre érdemes felkészülni:

• Mi miatt keresett fel, milyen tünetei, betegsége van jelenleg, és milyen betegségei voltak korábban? (Feltétlen hozza magával orvosi leleteit is, hogy át tudjam nézni!)
  • Tünetei mire romlanak, vagy javulnak? (Gondolja végig, hogy betegsége kiváltásában esetlegesen milyen fizikai, illetve lelki tényező játszhatott szerepet.)
  • Milyen betegségek fordultak elő a családban?
  • Vannak-e emésztési panaszai (pl. székrekedés, gyomorsav-visszaáramlás, bizonyos ételek utáni panaszok, puffadás)?
  • Menstruációs ciklussal kapcsolatos problémák és kísérő tünetek.
  • Bőrproblémák (pl. ekcéma, szemölcs, herpesz, afta).
  • Van-e aranyere, visszere?
  • Szokott e fájni a feje, és ha igen, mik a fejfájás pontos jellemzői?
  • Vannak-e ízületi panaszai?
  • Allergiás-e valamire, és ha igen, milyen tünetekkel jár az allergia?
  • Milyen ételt szeret, és mi az, amitől undorodik?
  • Hogy alszik, vannak-e visszatérő álmai?
  • Gondolja végig, hogy mi miatt szeretik Önt az emberek (3 jó tulajdonság), és mi az, amin változtatni szeretne.
  • Mi a hobbija? Mivel tölti szívesen a szabadidejét?

Az első vizit a részletes anamnézis felvétel, vizsgálat miatt kb. fél-1 óráig tart. A következő megjelenés időpontja, időtartama függ az aktuális problémától. Egyénileg változó, hogy kinek mikor kell kontroll vizsgálatra jönni.
Gyermekek kezelésével is foglalkozom.